menu

Merkcommunicatie

MERKIDENTITEIT, POSITIONERING, STORYTELLING, CONTENTMARKETING

Een merk is al heel lang veel meer dan een label op een product. Merken worden steeds menselijker. Net als van een mens wordt van merken verwacht dat het een stem heeft, een bijbehorend uiterlijk en bepaald gedrag. En net als mensen vertellen merken verhalen en delen ze relevante kennis en informatie. Ik help jullie organisatie om jullie persoonlijke verhaal te vinden (identiteit), te vertalen (positionering) en te vertellen (storytelling en contentmarketing).

Merkidentiteit en positionering

Na een speurtocht langs jullie historie, kerncompetenties, strategie, mensen, producten én klanten kom ik tot de kern, het fundament van jullie merk. We beschrijven die merkwaarden die terugkomen in alles dat jullie doen en vatten de essentie van het merk samen. Op basis daarvan schrijf ik jullie corporate story en bedenk ik een creatieve merkbelofte die dient als sterke kapstok om al je marketing- en communicatieactiviteiten – intern en extern – onderscheidend aan op te hangen. Identiteit als resultaat van gisteren en kompas voor morgen.

Storytelling en contentmarketing

Ja écht. Jullie hebben ze ook in huis. Verhalen die tot de verbeelding spreken en kennis die (potentiële) klanten helpt. Met storytelling brengen we het merk tot leven en kunnen we mensen raken. Met contentmarketing publiceren we kennis en informatie – via blogs, videopresentaties, whitepapers, infographics, artikelen – waarmee je mensen inhoudelijk bindt aan je merk. Ik help jullie om dat wat er in jullie organisatie gebeurt – nieuwe mensen, producten, systemen, middelen, etc. – om te zetten in aansprekende verhalen en relevante content.

Wat voor ons een jarenlange worsteling was, lukte Ivo snel en goed. Omschrijven wie we écht zijn als Wicro en waarvoor we staan. Via interviews met klanten en medewerkers wist Ivo de kern boven te halen en de juiste snaar te raken in zijn creatieve vertaling daarvan.

Evelien Fassotte

Directeur, Wicro Plastics