Een LinkedIn-bericht, een mail en anderhalf uur praten: een verhaal voor het leven.

In de drukte van alledag opeens een moment van verstilling. Een mail. Kippenvel. Afzender: Hugo de Ruiter. Een naam die in mijn jonge jaren regelmatig voorbij ging tijdens het doorgeven van de pan met net te lang gebakken aardappeltjes. “Ik zag je mooie bericht over de betekenis van vastenaovend (carnaval), zag je foto en dacht […]

Daag van de moodertaal: Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie

Excuus voor de mensen die geen Limburgs dialect kunnen lezen maar deze blog gaat helaas over en in het dialect. Aanleiding is het initiatief Lei – Limburgs Eige – waarmee Bart Storcken, John Theeuwen, Ralph Bongaerts en ik het dialect creatief meer in het dagelijks leven van mensen willen brengen. Om te beginnen via een Limburgs Eige dag […]

Veranderd door zichzelf te blijven. Het merk Bibliotheek.

De Kameleon, de Vijf, Snelle Jelle; allemaal betoverden ze me vroeger. Ik kwam dan ook nergens liever dan in de bibliotheek. Voor spanning en vermaak. Maar ook om als bron van kennis en inspiratie voor spreekbeurten en opstellen. Nog altijd begroet ik de ‘dames van de bieb’ van toen. En nog altijd ben ik gek […]

Gemiste kans: Slechts 36,7% van de familiebedrijven maakt gebruik van hun familiale merkidentiteit

Per dag krijgen we zo’n vierduizend commerciële prikkels te verwerken. Bewust en onbewust. Bouw in dat speelveld maar eens een sterk merk op. Familiebedrijven zouden dat moeten kunnen. Maar dan moeten ze een belangrijke troefkaart wel uitspelen. Want ondanks het feit dat onderzoek aantoont dat familiebedrijven een hogere waardering krijgen voor hun imago dan niet-familiebedrijven, […]